Jacky Cools

Bestuurslid

Als er iets is wat Jacky drijft, dan is het een rechtvaardigheidsgevoel. Solidariteit is voor haar een basishouding. Niet alleen solidariteit met wie het dichtbij moeilijk heeft, maar ook solidariteit met het Zuiden. Haar jarenlange inzet voor de Noord-Zuidwerking in de gemeente is voor haar dan ook altijd een evidentie geweest.

Jacky's tweede grote passie is het cultureel-historisch erfgoed van onze gemeente. Of het nu gaat om (bijna) vergeten dorpsbewoners uit vroegere eeuwen of om een kapelletje ergens langs de weg, ze verdienen het om méér bekendheid te krijgen en beter beschermd te worden. Zeker als je ziet hoeveel vrijwilligers nu al bezig zijn met het bewaren en ontsluiten van ons verleden! Ook die vrijwilligers verdienen meer respect.

Met volle overtuiging is Jacky bij N-VA omdat deze bekommernissen gedeeld worden door de hele ploeg. Zij blijft hoopvol dromen van een warm en gastvrij Rotselaar, ankerpunt in het Hageland.