Samen werken aan een beter Rotselaar

Op 28 januari 2021, over deze onderwerpen: Goed bestuur
Samen werken

Participatie stond en staat voor N-VA Rotselaar hoog op de agenda. Reeds verschillende participatieve projecten werden opgestart, denk maar aan de opmaak van het Klimaatactieplan door schepen Piet De Bruyn.

Met het opmaken van het Inspraak- en participatiereglement zetten we ons geloof in het #SamenWerkenAanEenBeterRotselaar nog meer kracht bij. De ambities om helder, proactief, laagdrempelig en inwonervriendelijk te communiceren en inwoners, verenigingen en ondernemers te betrekken bij het beleid wordt in een kader bekrachtigd.

Ons engagement wordt in daden omgezet.

Via dit reglement krijgen inwoners een helder (over)zicht op alle mogelijkheden. Inspraak in Rotselaar kan via verschillende adviesraden, via de Kindergemeenteraad, via het vragenhalfuurtje op de gemeenteraad, via inspraakvergaderingen, via openbare onderzoeken, via … én via participatietrajecten. Hoe dat zulke trajecten georganiseerd worden zal afhangen van het doel en de aard van het project, de impact op de betrokkenen en de betrokken doelgroepen. We kiezen uitdrukkelijk voor samenwerking op maat.