Weyts investeert € 193.585,14 in het Montfortcollege

Op 25 december 2019, over deze onderwerpen: Sport / vrije tijd / jeugd

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 193.585,14 in het Montfortcollege in Rotselaar. Het geld wordt gebruikt voor verbouwingswerken aan het internaat.  “Deze investering is heel welkom”, zegt voorzitter Gunther Dereze van N-VA-Rotselaar. “Vlak voor Kerst is dit heel goed nieuws voor alle leerlingen en leerkrachten van het Montfortcollege”.

Wie wil investeren in onderwijskwaliteit, moet ook investeren in de kwaliteit van de gebouwen van ons onderwijs. Dat is precies wat Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) doet.

Weyts investeert via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 193.585,14 in het Montfortcollege in Rotselaar. Dankzij die financiële steun van de Vlaamse Overheid kan de school verbouwingswerken uitvoeren aan het internaat.

“Hier is echt nood aan”, zegt voorzitter Gunther Dereze van N-VA-Rotselaar. “De school doet fantastisch werk, maar kan deze stevige financiële impuls zeer goed gebruiken. Goed nieuws voor de hele gemeente”.

In totaal voorziet minister Weyts deze regeerperiode maar liefst een half miljard euro voor schoolgebouwen. “N-VA-Rotselaar is heel blij dat de minister ook denkt aan ons Montfortcollege”, besluit voorzitter Gunther Dereze.