Verkeersveiligheid blijft hoog op de agenda staan

Op 4 oktober 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Charter Werftransport

Tijdens de vorige bestuursperiode ontvingen we veel bezorgde vragen en opmerkingen over de (verkeers)onveiligheid. N-VA Rotselaar heeft dat thema dan ook resoluut weer op de agenda gezet. We zetten ons dagelijks in om de verkeersveiligheid te verhogen. Denk maar aan de snelheidsverlaging aan het station. Kers op de taart is uiteraard een
goede handhaving. We zijn dan ook zeer tevreden dat de politie nu op regelmatige tijdstippen de snelheid controleert en ook sanctioneert indien nodig. Ook op dit thema werkt de beloofde verandering duidelijk!

Charter Werftransport goedgekeurd

Recent keurde de gemeenteraad het ‘Charter Werftransport’ goed. Veiligheid in schoolomgevingen was en is een prioriteit voor ons bestuur. Het streefdoel van het charter is om de verkeersveiligheid te verhogen en werftransport (zwaar vrachtvervoer) te vermijden in schoolomgevingen tijdens de begin- en einduren van de scholen.

Goed voorbeeld geven
De gemeente zal actief met de bouwheren, aannemers en handelaars communiceren, zodat het charter in de praktijk maximaal wordt nageleefd. De gemeente zal zelf ook het voorbeeld geven en het charter bij de eigen bouwwerven zeer nadrukkelijk nastreven.