Politiezone investeert in meer veiligheid

Op 4 april 2017, over deze onderwerpen: Veiligheid

Al jarenlang hamert N-VA gemeenteraadslid Gunther Dereze in de politieraad op meer en betere initiatieven om de veiligheid in de regio te verhogen en meer specifiek om het aantal inbraken omlaag te krijgen. Tijdens de laatste zitting kwam de aankoop van een mobiele ANPR camera ter sprake. Dit is een toestel dat automatisch nummerplaten herkent en op die manier gerichte onderschepping van verdachte voertuigen kan aansturen. Raadslid Dereze: “Dit is alvast een goede zaak. We horen uit andere gemeenten die de investering reeds eerder deden, positieve signalen! Jammer dat het in onze politiezone zo lang moest duren.” We vragen als N-VA afdeling al lang dat de huidige meerderheid een prioriteit zou maken van veiligheid. Hiervoor is het onder meer nodig de hardwerkende politieagenten de nodige middelen te geven om hun job behoorlijk te kunnen doen. Zowel verkeersveiligheid als algemene veiligheid zijn kerntaken voor de gemeente. Hoog tijd om hier een tandje bij te steken!