N-VA Rotselaar trekt met kandidaat burgemeester Bart De Vos vol vertrouwen naar lokale verkiezingen.

Op 14 januari 2024

Eerste schepen Bart De Vos zal bij de komende gemeenteraadsverkiezingen in Rotselaar de lijst trekken voor N-VA Rotselaar, dat maakte Vlaams minister Ben Weyts gisteren bekend op de nieuwjaarsreceptie van de lokale afdeling. Voormalig Vlaams volksvertegenwoordiger en huidig schepen Piet De Bruyn zal de lijst duwen, met de volle ambitie om opnieuw mee beleid te kunnen voeren. Ondervoorzitter Elke Wollants, onder andere bekend als labmanager bij Prof. Marc Van Ranst, zal met al haar enthousiasme op de tweede plaats staan.

De N-VA maakt sinds 2018 deel uit van de meerderheid en drukte een duidelijk stempel op het beleid. Bart De Vos:  “We stopten de wildgroei aan appartementsblokken, investeerden bijkomend  in veiligheid, versterkten de communicatie van de gemeente en investeerden opnieuw in personeel: er kwam een participatieambtenaar, de dienst omgeving werd versterkt en een extra projectmedewerker voor de sociale dienst zorgde ook daar voor een frisse wind.  Op dat elan willen we graag verder doen, zonder de financiële situatie van de gemeente uit het oog te verliezen.”

“Het is met veel ambitie en motivatie dat ik de handschoen opneem om de gemeentelijke uitdagingen verder in de goede richting te sturen” vertelt kandidaat-burgemeester Bart De Vos. “Samen met heel wat inwoners, zowel intern als extern, bereiden we de belangrijke verkiezingen van oktober voor. Ik vraag onze inwoners graag het vertrouwen om het werk verder te kunnen zetten. Er liggen nog belangrijke dossiers te wachten: hernieuwing van schoolinfrastructuur, infrastructuurwerken in het kader van mobiliteit, dorpskernvernieuwing,…

Huidig schepen Piet De Bruyn die in het verleden zelf lijsttrekker was, ziet in Bart De Vos de juiste man op de juiste plaats: “Bart is de kandidaat-burgemeester die we nodig hebben. Hij zet zich elke dag opnieuw in voor de gemeente. Hij heeft een sterk netwerk, luistert echt naar de mensen en weet mensen te overtuigen. Met Bart als kopman en met steun van onze kiezers wil ik me graag samen blijven inzetten voor een veilig, welvarend, leefbaar, bruisend en groen Rotselaar.

Lokale N-VA voorzitter Kristof Wuyts is enthousiast dat ondervoorzitter Elke Wollants bereid is vanop de tweede plaats voor vernieuwing en versterking te zorgen. “Elke combineert een sterke voeling met wat er lokaal leeft met de ervaring van het runnen van een internationaal gerenommeerd lab.”

Met deze eerste namen voor de gemeenteraadsverkiezingen bewijst de N-VA haar ambitie: blijven inzetten op ervaring en vernieuwing. Blijven inzetten op degelijk bestuur en een grote betrokkenheid.

N-VA Rotselaar maakte eveneens bekend dat ze met twee kandidaten aanwezig zullen zijn op de N-VAlijst voor het Vlaams Parlement en de Kamer. Kandidaat-burgemeester Bart De Vos doet mee een gooi naar een plaats in het Vlaams Parlement vanop de 14de plaats.  Elke Wollants, steunt dan weer de lijst voor het Federale parlement vanop de 6de opvolgers plaats.