Volledige lijst bekend!

Rotselaar, 5 september 2012

N-VA Rotselaar klaar voor 14 oktober
25 kandidaten met ervaring, kennis en enthousiasme

N-VA Rotselaar stelt trots haar volledige lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen voor. Met senator Piet De Bruyn als lijsttrekker, staat iemand met 20 jaar actieve politieke ervaring bovenaan. Frans Vansteenbeeck, afdelingsvoorzitter en huidig voorzitter van de Cultuurraad, duwt de lijst. Samen staan ze garant voor de kwaliteit, inzet en betrokkenheid van alle kandidaten.

De top van de lijst wordt verder aangevuld door Nele Devillé (plaats 2) die ruime ervaring heeft in de culturele sector en perfect weet welke behoeften (jonge) gezinnen hebben. Bram Speetjens (plaats 3) is key account manager in de afvalverwerkingssector en focust op het lokaal ondernemerschap in de gemeente. Gunther Dereze (plaats 4) is als financieel consultant vertrouwd met de financiële aspecten van het gemeentebeleid. Katrien Reynders (plaats 5) staat ook jaren stevig in het bedrijfsleven en wil in de gemeente meer aandacht voor brede welzijns- en gezondheidspreventie. MetJeff De Troyer (plaats 6) is ook Werchter met een sterke kandidaat vertegenwoordigd.

Ook jongeren nemen een prominente plaats in op de lijst. Arnout Coel (plaats 14) is al tien jaar actief lid van de N-VA en deed in politiek Brussel ruime ervaring op. Sara Petit (plaats 15) studeert vertaler-tolk aan de katholieke hogeschool Leuven en weet als geen ander waarom jongeren zo duidelijk partij kiezen voor de N-VA. Bart De Vos (plaats 16) sluit als jonge papa het rijtje jongerenkandidaten af. Uit zijn job in de muzieksector brengt hij vooral zijn netwerk en zijn organisatorisch talent mee.

Dr. Luc Broeckaert (plaats 8), gerenommeerd sportarts en Gaby Decupere (plaats 19), verpleegster, vertegenwoordigen de link met de zorgsector. Samen met Jacky Cools (plaats 7), drijvende kracht achter heel wat sociale initiatieven in de gemeente, staan zij borg voor het warme, sociale karakter van de partij.

Ook het bedrijfsleven is duidelijk vertegenwoordigd op de lijst. Met Lieve Van der Bruggen (plaats 18),Firmin Serré (plaats 10) en Diane Houben (plaats 23) halen we hier meteen een pak ervaring mee in huis.

Lieve Nys (plaats 9) ijvert al jaren voor een veiliger verkeer in Zallaken en schuift verkeersveiligheid als eerste aandachtspunt naar voor.

Ann Germonpré (plaats 17), Evi Boogaerts (plaats 21) en Kris Massant (plaats 22) zijn nieuwe krachten in de partij waarvan de overtuigingskracht niet te onderschatten is.

Het levend geheugen van Rotselaar en omstreken is met Vic Van Nuffel (plaats 13) en Willy Bollens(plaats 20) duidelijk aanwezig op de lijst van de N-VA. Hun verdienste voor het inventariseren en ontsluiten van het cultureel en historisch erfgoed van de gemeente staat buiten kijf.

Omdat oud zeker niet ‘out’ hoeft te zijn, zijn we trots op onze senioren op de lijst. Noëlla D’hooghe(plaats 11), Rik Gielen (plaats 12) en Guido Peumans (plaats 24) zijn gedreven krachten die een karrenvracht ervaring en (grijze) wijsheid met zich meebrengen.