N-VA Rotselaar levert twee sterke kandidaten voor de Vlaams-Brabantse lijsten bij de verkiezingen van 25 mei.

Op 18 april 2014, over deze onderwerpen: Bestuursleden

Vlaams volksvertegenwoordiger Piet De Bruyn (46 jaar) staat op de derde plaats van de lijst voor het Vlaams Parlement. Hij is momenteel eveneens fractieleider van de N-VA in de gemeenteraad van Rotselaar. De prominente plaats die Piet inneemt op de lijst, weerspiegelt het vertrouwen dat de partij in hem heeft. Piet is sinds 2004 actief in de politiek en vervulde al verschillende functies. Zo was hij drie jaar lang woordvoerder van de Bart De Wever en zetelde hij al eerder in het Vlaams Parlement en de Senaat. Piet De Bruyn: “Ik kijk echt uit naar de campagne. Als N-VA bieden we de kiezer een duidelijke keuze: of we sukkelen verder met een nieuwe regering opnieuw onder Di Rupo en geraken zo steeds verder achterop, of we kiezen voor verandering voor vooruitgang. Onze argumenten zijn helder en duidelijk. We trekken vol vertrouwen naar de kiezer.”

Afdelingsvoorzitter Arnout Coel (28 jaar) is tweede lijstduwer bij de opvolgers voor de Kamerlijst. Ondanks zijn jonge leeftijd is hij al meer dan tien jaar actief in de partij, zo was hij onder meer lid van het Partijbestuur en werkte hij voor de Brusselse N-VA fractie. Arnout Coel: “Ik zie mijn plaats op de lijst als een blijk van waardering en een unieke kans om jonge mensen er van te overtuigen dat een keuze voor de N-VA een keuze is om onze welvaart veilig te stellen.”

Afdeling Rotselaar is tevreden dat het twee sterke kandidaten mag leveren voor de lijsten. Met de hele ploeg zal de afdeling zich de volgende weken inzetten voor de campagne. Na het sterke politieke werk dat de fractie lokaal levert, heeft de afdeling ook de ambitie om in Brussel de volgende jaren een woordje mee te spreken.