Eerste VIA in Mena Rotselaar

Op 15 december 2011

VIA is een initiatief van enkele vrouwen uit de Leuvense regio en staat voor Vrouwen In Actie. Samen willen we het cliché van de politiek als mannenwereldje doorbreken. We vergeten maar al te vaak dat er in de politiek plaats is voor vrouwen. Met een aantal gerichte acties willen we vrouwen aanmoedigen om voorbij het cliché te kijken en hun betrokkenheid te verhogen. We hebben dringend meer vrouwen nodig. Zoveel is duidelijk.

Meer dan 70 N-VA-vrouwen kwamen donderdag 8 december naar de Mena afgezakt om op de eerste VIA-dag samen te brainstormen over wat zij belangrijk vinden in en rondom hun gemeente.

Hierdoor betreedt de N-VA een nieuw terrein, want die draagvlakken liggen duidelijk anders dan bij mannen. We merken dat de nadruk vooral op de zorg voor onze kinderen ligt . Waarbij de grootste aandacht naar verkeersveiligheid, onderwijs en kinderopvang gaat. Maar ook de toegankelijkheid voor anders validen, seniorenwerking en betaalbaar wonen zijn dingen die de N-VA-vrouw bezighoudt.

Wil je meer te weten komen over onze actiedagen, surf dan snel naar http://www.nvavrouweninactie.be