N-VA samen met de wijk Vinneveld/Uilenhoek op de bres voor meer verkeersveiligheid

Op 4 oktober 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Actie Vinneveld

Verkeersveiligheid is voor N-VA Rotselaar een absolute topprioriteit. Helaas is dit niet altijd zo voor de meerderheid. Te vaak aarzelt men om de juiste maatregelen te nemen. De wijk Vinneveld-Uilenhoek is daarvan een pijnlijk voorbeeld. Gemeenteraadslid Gunther Dereze: “De wijk Vinneveld-Uilenhoek ligt ingesloten en is enkel geschikt voor bestemmingsverkeer. Helaas maken nogal wat mensen gebruik van de wijk als doorgangsweg. Sommigen zullen denken hiermee wat tijd te winnen, maar voor anderen is het wellicht gewoon omdat de weginrichting het toelaat. Samen met de buurt vragen we daarom om van Vinneveld en Uilenhoek een woonerf te maken.”

Op vrijdag 22 september hielden we hierover een actie samen met de buurt. Het was een logische opstap om ons agendapunt op de gemeenteraad van 25 september kracht bij te zetten. Op de gemeenteraad trok de meerderheid echter in twijfel dat de buurt effectief te lijden heeft onder doorgaand verkeer. Helaas is dit een kenmerk van deze meerderheid: niet luisteren naar wat de mensen zélf zeggen. Op ons aandringen stemde de meerderheid wel in met een doorverwijzing van ons concreet voorstel naar de verkeersraad. We vertrouwen volledig op de deskundigheid van de verkeersraad om de vraag van de buurt om van Vinnenveld en Uilenhoek een woonerf te maken ernstig te onderzoeken. Over een paar weken weten we meer.

Naar aanleiding van onze actie voor Vinnenveld en Uilenhoek, kregen we heel wat vragen over andere straten en buurten. Ook hier zullen we met de nodige aandacht naar kijken, want verkeersveiligheid blijft voor ons een topprioriteit.